ALGEMENE VOORWAARDEN
ARTIKEL 1. DEFINITIES
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1.1 Expresso: EPR retail B.V.
1.2 Website: www.expresso.nl
1.3 Klant: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met Expresso.
1.4 Overeenkomst: iedere afspraak of overeenkomst tussen Expresso en klant, van welke overeenkomst de Algemene Voorwaarden integraal onderdeel uitmaken.
1.5 Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat de klant en Expresso gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
1.6 Dag: kalenderdag.
1.7 Algemene Voorwaarden: onderhavige voorwaarden.
ARTIKEL 2. IDENTITEIT VAN EXPRESSO
EPR retail B.V.
Vestigingsadres: Jozefstraat v.h. Molenpoort 2611 GE, Delft
Bezoekadres: bekijk hier de dichtstbijzijnde Expresso winkel bij u in de buurt.
Klantenservice: 085-0162036
E-mailadres:
[email protected]KvK-nummer:
80348653
BTW-identificatienummer: NL8616.41.486B01
ARTIKEL 3. TOEPASSELIJKHEID
3.1 Op alle aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen van Expresso zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeen gekomen.
3.2 Indien de Klant in zijn opdracht, bevestiging of mededeling inhoudende aanvaarding bepalingen of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in Algemene Voorwaarden, zijn deze voor Expresso rechtsbindend, indien er voor zover deze door Expresso uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.
ARTIKEL 4. HET AANBOD
4.1 Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
4.2 Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de Klant mogelijk te maken. Als Expresso gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. De kleur van de foto kan afwijken van de werkelijke kleur van het artikel. Dit kan voorkomen door de beeldscherminstellingen van de klant. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Expresso niet.
ARTIKEL 5. DE OVEREENKOMST
5.1 De Overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de Klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
5.2 Indien de Klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Expresso onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de Klant de Overeenkomst ontbinden.
5.3 Indien de Overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Expresso passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt zij voor een veilige webomgeving. Indien de Klant elektronisch kan betalen, zal Expresso daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
5.4 Expresso kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de Klant aan de betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de Overeenkomst op afstand. Indien Expresso op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de Overeenkomst niet aan te gaan, is de Klant gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
ARTIKEL 6. HERROEPINGSRECHT BIJ LEVERING VAN PRODUCTEN
6.1 Bij de aankoop van producten heeft de Klant de mogelijkheid de Overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de Klant.
6.2 Tijdens deze termijn zal de Klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. De Klant zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of de Klant het product wenst te behouden. Indien de Klant van het herroepingsrecht gebruik maakt, zal de Klant het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Expresso retourneren, conform de door Expresso verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Klik hier voor een uitgebreide omschrijving van de ruil- & retour procedure.
ARTIKEL 7. KOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING
7.1 Indien de Klant een bedrag betaald heeft, zal Expresso dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de retourzending of herroeping, terugbetalen.
ARTIKEL 8. UITSLUITING HERROEPINGRECHT
8.1 Indien de Klant niet over een herroepingrecht beschikt, kan dit door Expresso alleen worden uitgesloten indien Expresso er dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de Overeenkomst, heeft vermeld.
8.2 Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door Expresso tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de Klant;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
ARTIKEL 9. DE PRIJS
9.1 Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW tarieven en eventuele andere heffingen welke van overheidswege opgelegd kunnen worden meegerekend.
9.2 De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
9.3 Een Overeenkomst komt slechts tot stand na acceptatie van de bestelling door Expresso. Expresso is gerechtigd bestellingen gemotiveerd te weigeren dan wel bepaalde voorwaarden aan de levering te verbinden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald. Indien een bestelling niet wordt geaccepteerd (bijvoorbeeld i.v.m. eerdere fraude, een kredietcheck en/ of een notatie op de zwarte lijst), deelt Expresso.