Uitloggen
winkelmand
Menu
Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

GDPR

Vanaf 25 mei 2018 is de nieuwe Europese regelgeving voor de bescherming van persoonsgegevens van kracht. Mogelijk heeft u hierover vragen of bedenkingen. Wilt u weten welke gegevens wij over u verzamelen, waarvoor we deze gegevens gebruiken, hoe lang we deze bijhouden of hoe we deze beveiligen? Daartoe dienen deze FAQ’s, die een kort overzicht geven van de meest gestelde vragen en aangeven waar u verdere informatie kan vinden. Wij vinden het belangrijk omhierover in alle transparantie te communiceren. Indien u vindt dat het beter kan of indien u suggesties heeft om onze aanpak te verbeteren, dan horen we dit graag. Neem contact met ons op: [email protected]

Wat is GDPR / AVG?
GDPR staat voor General Data Protection Regulation. In het Nederlands wordt dit de ‘Algemene Verordening Gegevensbescherming’ of AVG genoemd. GDPR gaat om nieuwe Europese wetgeving die vanaf 25 mei 2018 van toepassing is op het verzamelen, beheren en beveiligen van persoonlijke gegevens van Europese burgers. U vindt meer informatie over GDPR en de rechten die u hiermee krijgt als consument op verschillende publieke websites, zoals die van de Europese Unie of de controle-authoriteiten van elk land in de Europese Unie.

Wat doen jullie in het kader van GDPR?

Wij zijn onderdeel van de CLS Online B.V. Elk merk binnen onze groep streeft ernaar om uw gegevens op een volledig veilige manier te verwerken, en in alle transparantie te communiceren over de gegevens die we over u verzamelen, hoe lang we deze bijhouden en waarvoor we deze gebruiken. In essentie verzamelen wij gegevens om u als klant een bepaalde dienst te kunnen verlenen (zoals het leveren van een bestelling op onze webshop), om een optimale dienstverlening te kunnen aanbieden, onze communicatie op uw voorkeuren af te kunnen stemmen en ons assortiment zo goed mogelijk op uw noden te laten aansluiten. U vindt details over welke gegevens wij verzamelen, hoe wij deze beveiligen en met welke partijen wij deze delen in onze Privacy Policy.

Welke gegevens verzamelen jullie over mij, of hebben jullie over mij verzameld?
Wij verzamelen enkel gegevens wanneer dit noodzakelijk is om een dienst te kunnen leveren, indien u hiervoor uw toestemming geeft, of in het verleden hebt gegeven, of indien wetgeving ons hiertoe verplicht. U vindt details over welke gegevens wij verzamelen, hoe lang we deze bijhouden, waarvoor we deze gebruiken en hoe we deze gegevens beveiligen in onze Privacy Policy. Indien u dit wenst kunt u een overzicht opvragen van de gegevens die we over u hebben verzameld. Neem contact met ons op: [email protected]

Waarvoor gebruiken jullie de gegevens die jullie over mij verzamelen?
Wij verzamelen diverse soorten persoonsgegevens voor verschillende doeleinden. In essentie verzamelen wij gegevens om: 
  • U als klant een dienst te kunnen leveren, waarvoor we deze gegevens nodig hebben. In het kader van aankopen en leveringen van bestellingen via onze webshop bv.
  • U een optimale dienstverlening te kunnen bieden. Dit doen we bv. om het gebruik van onze websites en apps te vergemakkelijken wanneer u zich aanmeldt.
  • Uw instellingen op te slaan bij het gebruik van onze diensten.
  • Onze communicatie op uw voorkeuren af te kunnen stemmen, zoals in onze nieuwsbrieven of in onze on-line gemeenschappen of social media kanalen.
  • Gerichte marketingcampagnes en/of samenwerkingen, mogelijk met derde partijen, op te zetten, om acties te ontwikkelen die aansluiten op uw interesses. U vindt details over welke gegevens wij verzamelen, en waarvoor wij deze gebruiken in onze Privacy Policy.

Kan ik inzage krijgen in de gegevens die jullie over mij hebben verzameld?
Ja, dat kan. Indien u dit wenst kunt u een overzicht opvragen van de gegevens die we over u hebben verzameld.

Hoe lang bewaren jullie mijn gegevens?
We bewaren uw gegevens voor een periode van maximaal 2 jaar. Tenzij u ons opnieuw de toestemming geeft om deze gegevens bij te houden en te gebruiken, of tenzij het wettelijk verplicht is om gegevens langer te bewaren, verwijderen we na deze periode uw gegevens, of houden we deze enkel nog anoniem bij, om bv. statistische analyses rapportering uit te kunnen voeren. U vindt hierover meer informatie in onze Privacy Policy.

Kan ik de gegevens die jullie over mij hebben verzameld wijzigen, of laten wijzigen?
Ja, dat kan. Indien u op onze site inlogt met uw account naam en wachtwoord, krijg u uw belangrijkste persoonlijke gegevens te zien. U kunt deze zelf wijzigen, waardoor deze ook automatisch op onze systemen worden aangepast. Indien dit niet lukt, of er een technisch probleem optreedt, neem dan contact met ons op.

Kan ik vragen om verwijderd te worden uit jullie klantenbestand?
Ja, dat kan. Indien u dit wenst, zullen wij uw gegevens verwijderen uit onze systemen, of houden we deze enkel nog anoniem bij zodat deze niet meer aan u kunnen gelinkt worden. We houden op dat moment gegevens enkel nog anoniem bij, om bv. statistische analyses rapportering uit te kunnen voeren. Neem contact met ons op via [email protected] en we behandelen uw vraag zo spoedig mogelijk.

Kan ik mij uitschrijven om geen communicatie meer van jullie te ontvangen?
Uiteraard is dit mogelijk. Het volstaat om de ‘unsubscribe’/‘uitschrijven’/’afmelden’ optie aan het einde van onze mails te gebruiken om u uit te schrijven van onze communicatie, en bv. geen nieuwsbrieven meer te ontvangen. Lukt dit niet? Loopt u tegen een technisch probleem aan? Of wilt u zich onmiddellijk uitschrijven? Neem contact met ons op via [email protected] en we behandelen uw vraag zo spoedig mogelijk.

Met welke derde partijen delen jullie mijn gegevens?
Voordat wij gegevens delen met derde partijen, sluiten wij eerst een overeenkomst af zodat uw persoonsgegevens worden gewaarborgd. Wij versturen of verwerken enkel alleen noodzakelijke gegevens. Met de volgende derde partijen delen (of verwerken) wij uw gegevens:

Klantenservice 
Facebook
Twitter
Instagram
Pinterest
Google
Shopcontrol
CowHills
Salesupply
PostNL

E-commerce
De Nieuwe Zaak
Copernica  
Tealium
Buckaroo
Klarna 

Online marketing
Bing Criteo
Google Analytics
Facebook
VWO
Tradetracker
Now-Interact

Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?
Het spijt ons dat we niet aan uw verwachtingen hebben voldaan, en dat u niet tevreden bent met onze dienstverlening of de manier waarop we met uw gegevens omgaan. Mogen wij vragen om contact met ons op te nemen via [email protected]

Uiteraard heeft u steeds het recht om een klacht in te dienen bij de bevoegde overheidsinstantie, die waakt over de correcte uitvoering van de GDPR wetgeving. Ook indien u onvoldoende antwoord heeft gekregen van onze klantenservice, kunt u hier terecht. 

Autoriteit Persoonsgegeven - https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/